Bakış Açısı

Perşembe, Mayıs 25, 2017

Bakış Açısı Nisan 2017 tarihinde yayınlanan 127 sayfalık bir kişisel gelişim kitabı. Karina Yayınevi tarafından yayınlanan kitap Yazar Demet Baykal'ın ilk kitabı.

BAKIŞ AÇISI KONUSU
Hikaye Devran'ın gördüğü bir rüya ile başlıyor. Ramazan ayının ilk gününde gördüğü bu rüyanın yarattığı etkiyi üzerinden uzun süre atamıyor ve gördüğü rüyanın anlamını araştırmaya başlıyor. Ancak yeterli bilgiye ulaşamıyor. Çocukluk arkadaşı Hakan'a anlatıyor rüyasını ve onun aracılığıyla medyumluk yapan kuzeni Ekrem'le tanışıyor. Ekrem'in rehberliğinde inanmadığı bir yolda yürümeye başlıyor. Ekrem ve rüyasında gördüğü İlahi rehberi ile yolunu bulmaya çalışıyor. 

Sonraki bölümlerde ailesine karşı gelmemek için Zeliha'dan nasıl vazgeçtiğini, ayrılığından sonra beyninde tespit edilen tümörü ve tedavi süreci, hastalığının ardından Zeliha ile tekrar bir araya gelmeleri, çocukluk arkadaşı Hakan ve eşi Seda'nın hikayeleri ve geçmiş yaşam terapisi bölümleri okuyucuyla buluşuyor. 

Kurgu ile birlikte Evrenin Çekim Yasası, Kuantum Olumlama Teknikleri, Mucizeleri Hayatımıza Çekmek, Zihinsel ve Ruhsal Seçimlerimiz, Kimlik Arayışı, Sezgilerimiz ve Tevafuk, Evrenin İşaret Dili, Rüyaların Gizli Şifreleri ve Astral Seyahat, Doğru Şekilde İstemek, İlahi Rehberlik ve Tekamül, Ölüm Anlayışı ve Ruh Göçü, İnançlar ve İnanışlar gibi konulara değiniliyor. 


''Henüz dünyaya düşmeden, sevgili anne ve babamla tılsımlı bir sözleşme imzalamışım gibi hissederdim kendimi. Bana verdikleri isim bile onların yolunu, düşünce ve hedeflerini vurguluyordu. Gün gelip de ibreyi istedikleri yöne döndürecek erkek evlatları; Devran.''


''Bana, hayatımın bir dönemine geri gönderilme şansı verilse, hiç tereddüt etmeden, dünyada ölüm gibi bir gerçeğin varlığına henüz tanıklık etmediğim zamanları seçerdim.''

BENİM YORUMUM
Öncelikle hiç bir zaman kişisel gelişim kitaplarını sevebilen biri olamadım. Bu konuda ön yargılarım var denemez. Okuduğum kişisel gelişim kitaplarının sonucu demek doğru olur. Kişisel gelişim kitaplarına bir çok defa güzel başlangıçlar yapsam da üzerimde kurulmak istenen baskıya daha fazla tahammül edemiyorum sanırım. Bunları yaparsanız bunlar olur diyorlar. Ben ise bunları yapıp da hayatı gerçek anlamda değişen kaç kişi var hep merak etmişimdir. Yani kısacası kitap türleri içerisinde kişisel gelişim kitapları kaçıncı sırada olur senin için diye sorarsanız. Kesinlikle son sıralarda olur hiç tartışmasız.

Bakış Açısı ise kişisel gelişim kitaplarında itici gelen o yaklaşımdan uzak ve bu beni inanılmaz mutlu etti. En önemlisi merak uyandıran, ilgimi çeken bir hikaye ve karakterler vardı. Elime aldıktan sonra sadece iki saat içerisinde bitirebildiğim bir akıcılık söz konusuydu. Yazarında arka kapakta vurguladığı gibi ''Söylediklerimi yapın!'' yaklaşımına kapılmayıp. böyle bir hikayeyle anlatmak istediklerini ortaya koyması benim açımdan çok olumluydu. Kendimi bir şeyleri yapmaya mecbur hissetmek yerine hikayeye farklı bakış açılarıyla bakmak tercihim.

Kitap hakkında eleştirebileceğim tek şey kapak tasarımı oldu. Ben yazar yerinde olsaydım çok farklı bir şey hayal ederdim bu kitap için sanırım. Çok güzel ve etkileyici bir hikaye söz konusu, kapağında bu hikayeyi yansıtmasını isterdim. Bu tasarıma baktığımda ''Söylediklerimi yapın!'' yaklaşımını temsil ediyormuş hissini verdi bana. Oysa ki hiç de öyle değil. Bakış Açısı bence bu kitaba çok uygun bir isim. Benim tek derdim kapak tasarımıyla. Bu benim düşüncem tabi ki ve bu aşamada yazarın yayınlanan ilk kitabı olduğu da unutulmamalı.

Yazar her bölüm için bir alıntıya yer vermiş. OSHO, Franz Kafka, Konfüçyüs, Whilliam Shakespeare, Goethe, Dostoyevski, Albert Eınsteın, Nikola Tesla, Henry Ford, Bernard Shaw gibi isimlerin düşünceleriyle anlatmak istediklerini destekliyor olması her bölüme dikkat çeken bir başlangıçla başlamanızı sağlıyor. Aynı zaman da mevlana, yunus emre gibi isimlere de yer vererek, savunulmak istenen görüşler desteklenmiş. 

Benim okurken en çok etkilendiğim bölümler İtalya ve Geçmiş Yaşam Terapisi bölümleriydi. Bu bölümleri okuduğumda içimi inanılmaz bir merak sardı ki bence bu iyi bir şey. 

Yazar, Kitabın ana karakteri Devran'la beraber, RUHSAL AYDINLANMA YOLCULUĞUNA HAZIR MISINIZ? diye soruyor. Hazırsanız neden olmasın diyorum. 😉

Bunlarda İlginizi Çekebilir

0 yorum

Facebook

Subscribe