Babamı Beklerken - Clare Vanderpool - Kitap Yorumu

Çarşamba, Mart 09, 2016

ABD'li yazar Clare Vanderpool 'un ilk romanı olan Babamı Beklerken 2010 yılında yayınlanmış ve bir çok Edebiyat ödülüne de layık görülmüş bir roman. Parodi yayınları aracılığıyla da 406 sayfa olarak 2014 yılında da bizim ülkemizde yayınlandı.

Hikaye 1936 yılın da geçiyor. Ana karakter Abilene 12 yaşında ve  babasından başka kimsesi olmayan birisidir. Babası Gideon ve Abilene hayatlarını oradan oraya tren yolculuklarında geçirmektedirler. Abilene geçirdiği bir kaza üzerine babası artık normal bir hayat sürmesini istemekte ve bir zamanlar kendisinin de yaşadığı göçmenlerden oluşan, geçmişi olan kasaba olarak da adlandırılan Manifest'e daha iyi bir hayat sürmesi için göndermektedir.

Babası Gideon kızını eskiden tanıdığı biri olan Shady emanet etmekte ve Abilene onun yanında yaşamaya başlamaktadır. Yaşamaya başladığı yerde ilk gün bir kutu bulur ve bu kutunun içindekiler Manifet'in 1917 sine götürecektir. Kutunun için de mektuplar ve bazı nesneler vardır.

 Abilene bu kasabadaki tuhaflıkları Lettıe ve Ruthanne ile birlikte çözmeye başlar. Aynı zaman da birbirlerinden tuhaf bu hikayelerin için de babasını aramaktadır.

Bulduğu kutudan yola çıkarak, hikayelerin arasın da yolculuk yapmasını sağlayan kişi ise Bayan Saddıe'dır. Bir kahindir ve kasabadaki bir çok kişi ondan uzak durmayı seçmiştir. Abilene ise bir yandan yanın da çalışmaktadır bir yandan ise Manifet'in 1917 sine ait hikayeleri tüm gerçekleri ile ondan öğrenmektedir. Manifet'in 1917 sinde ise hikaye bir dolandırıcı olan Jınx ve bir koşucu olan Ned etrafında kurgulanmıştır.

Roman da inanılmak bir kadro var 1936 yılına ve 1917 yılına ait bu isimler kitabın başındaki Karakterler haritası olmasa baya sıkıntı olabilirdi. Kurgu ise çok başarılıydı. Roman da her ayrıntı düşünülmüştü bana göre.
 Abilene bulduğu kutunun içinden çıkan mektupların her birine kitapta yer verilmişti ve el yazısıyla yazılmıştı bu bölümler. Kasabadaki gazetede haftanın olaylarının yazıldığı bir bölüm olan Hattie Mae'nin Haberciniz Bülteni Yazıyor bülteni de benim romandaki en sevdiğim bölümlerdi. Ayrıca kapak tasarımı ve basım çok kaliteliydi bana göre. Ben bir basım hatası dahi göremedim. Üzerinde büyük bir emek olduğu çok belliydi. Aldığı ödüllere de bakılınca sonuna kadar hakkettiği düşünüyorum.

Romanın son sayfaların da ise Yazarın Notu başlığı altında hikayede neyin gerçek, neyin kurgu olduğunu anlatan bir iki sayfalık bir bölüm vardı ve bu bölüm de baya dikkat çekici idi.

Roman hakkın da çok sıkıcıydı gibi yorumlar okudum ancak ben nasıl bittiğini dahi hatırlamıyorum. Bence mükemmel bir kurguyla yazılmış kusursuz bir roman. Umarım sizde beğenirsiniz.

Bir önceki yazıda  blogumda yer verdiğim  Bize Göre Ahmet Haşim kitap yorumuma buradan ulaşabilirsiniz.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

23 yorum

  1. Edebiyat ödülü alan kitaplar genellikle anlaşılması zor ve ayrıntılı oluyor. Yanılıyor muyum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama ayrıntıya fazlasıyla yer verildiği için oluyor bana göre bu kitabın sıkıcı olduğu anlamına gelmiyor. Benim kitabı okumam iki günümü aldı sadece. Bana sıkıcı gelmedi :)

      Sil
  2. Ben okumuştum ve çok beğenmiştim:) gerçekten derin bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim :) Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  3. Geçmişe dönük yazdığınız 3 kitabı alıp kütüphaneme ekledim, önce onları okuyacağım, bunu da alınacak listesine ekliyorum o halde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım aldığınız kitapları beğenerek okursunuz. :) Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Kitabı şuanda okuyorum:) gulse birselin kitabını okudum bitti, bu kitabı alali çok olmuştu ama okuyamamıştim...aslında bu tarz kitapları çok tercih etmem ama iyi ki almışım dediğin bir kitap oldu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende alalı uzun zaman olmuştu ancak bende aynı sebeple akumamıştım uzun süredir. Ama beklediğim den çok daha iyiydi. Beğenmenize sevindim. Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Bol ödüllüymüş hakikaten. Konusu benim ilgimi çekti, yazdım bir kenara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Adıyla çekiyor zaten kendine. Yazalım bir kenara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim :) Umarım beğenirsiniz.

      Sil
  7. Merhaba.Blog keşif etkinliginden geldim ve blogunuzu takibe aldım. Bana da beklerim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba.Blog keşif etkinliginden geldim ve blogunuzu takibe aldım. Bana da beklerim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. En kısa zaman da gelicem :) sevgiler..

      Sil
  9. Neyin kurgu neyin gerçek olduğunu belirtmeleri iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Benim de hoşuma gitti neyin kurgu neyin gerçek olduğu:)

      Sil
  10. konu gizemliymiş. okunur evet. hiç duymamıştım ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğini düşünüyorum :) Güzel kitap, konuda öyle :)

      Sil
  11. Keşif etkinliğinden geldim güzel bir blogunuz var 😊 bloğuma beklerim...

    YanıtlaSil
  12. kitabı bugun aldım pek anlamaıdm ama umarım güzeldir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkatli bir şekilde okursanız beğeneceğinizi düşünüyorum :)

      Sil

Facebook

Subscribe