İstanbul Hatırası - Ahmet Ümit - Kitap Yorumları

Cuma, Şubat 05, 2016


Yazar: Ahmet Ümit

Yayınevi: Everest Yayınları

Sayfa Sayısı: 590

Türk Polisiye romanlarının için de benim de en sevdiğim yazarlardan birisi olan Ahmet Ümit'e ait Aşk Köpekliktir Kar Kokusu ve Beyoğlu'nun En Güzel Abisi kitaplarına blogum da yer vermiştim. Bu gün ise 2010 yılında çıkan kitabı benimde çok beğendim bir kitabı olan İstanbul Hatırası adlı romanından bahsetmek istiyorum.

Ahmet Ümit romanlarının bir çoğun da karşımıza çıkan Nevzat Komser karakteri bu romanda da karşımıza çıkıyor. Birbirine aşık iki komiser olan Ali ve Zeynep,  Nevzat Komserin sevgilisi Evgenia ve meyhanesi Tatavla, Müze Müdüresi Leyla Barkın, Nevzat Komiser'in çocukluk arkadaşları  Demir ve Yekta, ölen eşi Güzide ve kızı Aysun'un hatıraları,Eski polis memuru Ercan, İşadamı Adem Yezdan ve İstanbul tarihiyle de birleşince mükemmel bir hikaye ortaya çıkıyor.

İstanbul'un tarihi dokusu etrafın da işlenen 7 farklı cinayet, cesetlerin bırakıldığı yerler ve  cesetlerin bırakılış şekilleri, avuçlarının içine konulan her biri farklı dönemlere ait sikkeler doğrultusun da katilleri bulma çabası.
Roman da 7 cinayet,  İstanbul tarihi için çok önemli 7 hükümdar ve 7 tarihi mekan İstanbul'un binlerce yıllık geçmişi, gizemli yönleriyle çok güzel bir kurguyla anlatılmış.
Ali ile Zeynep arasındaki ilişkiye ve Nevzat ile bir Rum kadını olan Evgania arasındaki ilişki de roman fazlasıyla yer veriliyor.

590 sayfalık bu kitabı ben sıkılmadan okudum. Katilin kim olduğunu ise son dakikaya kadar tahmin dahi edemedim. Hiç beklemediğim bir son la bitti yani roman. Ahmet Ümit kitaplarından hiç birini bu güne kadar okumadıysanız İstanbul Hatırası iyi bir başlangıç olabilir.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

31 yorum

  1. Beyoğlu'nun En Güzel Abisi'ni okuyorum şu sıralar :) Bu da güzeldir kesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğun kitap da çok güzel ama bunu da tavsiye ederim. Denemelisin :)

      Sil
  2. Bu yaz Ahmet Ümit kitaplarının hemen hepsini okudum . Bunda ayrı bir lezzet buldum ili gğnde bitiverdi ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Ahmet Ümit kitaplarının bir çogunu okudum ve benim içinde en iyi kitapları arasında İstanbul Hatırası :)

      Sil
  3. İstanbul hatırası...sıra bunda o zaman. Kitap bloglarını çok seviyorum iyi ki varsınız

    YanıtlaSil
  4. İstanbul hatırası...sıra bunda o zaman. Kitap bloglarını çok seviyorum iyi ki varsınız

    YanıtlaSil
  5. Ben bu kitabı okuyamadım. Yarıda bıraktım:/

    YanıtlaSil
  6. Ya bi de böyle tarihi şeylerle polisiyeyi birleştiriyo ya harika oluyo di mii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Ahmet Ümit sevmemin en büyük sebebi bu zaten :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. kitaplığımda olmasına rağmen hala okuyamadım :)

      Sil
  8. Kitaplığımda olmasına rağmen okumamıştım. Yorum çok iyi oldu. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de severek okumuştum. Bu arada 100. takipçi oldum. :) Bol paylaşımlı, keyifli günler.

    YanıtlaSil
  10. önce sultanı öldürmek romanını okumuşum önce istanbul u okumalıymışım daha güzel olurmuş :D ama gene de ikisindende enfes tat aldım sürükleyici ve bence ahmet ümitin yazdığı en güzel roman

    YanıtlaSil
  11. ahmet ümit senin ilk 3'üne giriyo de miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Ahmet ümit romanları hakkında bir çok kötü yorum da okuyorum ama ben yinede çok seviyorum kendisini:D

      Sil
  12. Elveda Güzel Vatanım'a başlayacağım bu sıralar. Doğaya olan saygısına tanık olduğumdan beri Ahmet Ümit'i daha çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de sıradaki Ahmet Ümit kitabım o olucak gibi :)

      Sil
  13. Bakalım ben katili tahmin edebilecek miyim?? Okumaya sabırlsızlanıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katil benim hiç tahmin edemediğim birisi çıkmıştı :)

      Sil
  14. Patasana evet ayrı bir tadı var bu da benziyor yani istanbul hatırası da tarihe vurgu var ben katilin kim olduğunu ortalarda çözmüştüm iyi polisiye değil ama kafa dağıtmak için istanbul tarihi için okunabilinir..10 üzerinden 6

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit benim favori yazarım. Bazen ne yazarsa okurmuşum gibi geliyor. Ancak benim de eksik bulduğum kitapları yok değil tabi :)

      Sil
  15. en önemli olan handan ve umutu unutmussunuz ben suan bitirdim ve hala etkisindeyim keske bitmeseydi diyorum cok guzel bitti cok sasirtici bitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Handan ve oğlu umuttan bahsetmeliydim. Sanırım bende çok yer etmelidir. Yada anılarda anlatıldıkları için göz ardı ettim. Bende çok etkilenerek okumuştum. Güzel kitap :))

      Sil

Facebook

Subscribe