Böğürtlen Kışı - Sarah Jıo - Kitap Yorumu

Cuma, Şubat 26, 2016

Yazar:Sarah Jıo

Yayınevi:Arkadya Yayınları

Sayfa Sayısı:360

Yayınlandığı Yıl:2013

Beni derinden etkileyen bir roman oldu Böğürtlen Kışı. Akıcı anlatımıyla, kusursuz ve beklenmedik sonuyla etkileyici idi.
Romandan etkilenmeniz için Anne olup olmamanızın bir önemi yok her koşulda yüreğinize dokunuyor. Bir annenin yaşayabileceği en acı olaylardan birisi yaşanıyor bana göre kitapta.

Kitabın konusuna gelecek olursak.
1930'lu yıllarda yaşanan Böğürtlen Kışı denilen o fırtına  80 yıl sonra aynı gün mayıs ayında tekrar ortaya çıkıyor ve gazeteci Cloire, patronunun isteği üzerine bu olayı araştırmaya ve bu konu üzerine makale yazmaya başlıyor.
Araştırmaları onu Vera ve oğlu Daniel'ın geçmişte kalan hikayelerini gün yüzüne çıkartıyor.
3 yaşındaki küçük bir çocuğun 80 yıl önce tam da aynı gün kaybolması aslında kitabın en önemli kısmını oluşturuyor.

Vera fakir ama bir o kadar da güzel bir kız iken zengin ve iyi bir adama aşık oluyor. Hamile olduğunu öğrendiği ve sevdiği adamla evlilik planları yaparken kendisini bir anda başka bir hayatın içinde buluyor. Hayatında tek gerçek aşkından olan oğlu Daniel' den başkası olmayan Vera ona bakmak için işe gittiği bir gece oğlu kayboluyor.

Olaylar geçmiş ve gelecek arasında ilerliyor. Gazeteci Cloire ise anne olmak üzereyken doğmamış çocuğunu bir trafik kazasında kaybetmiş eşiyle birbirlerini sevmelerine rağmen aralarındaki mesafe her geçen gün artmıştır.80 yıl önce oğlunu kaybeden Vera Ray'in acılarını anlayan Cloire geçmişte kalan bu hikayeyi gün yüzüne çıkartmak için elinden gelen her şeyi yapmaktadır.
Cloire'nın bulduğu gerçekler kendisini de eşinin ailesini de şaşkına çeviriyor Vera ve oğlu Daniel'ın hikayesi kendi acılarını da iyileştiriyordur.

Arkadya yayınlarından çıkan Sarah Jıo kitapları arasında en önemlilerinden birisi olan bu kitabı okumakta fazlasıyla geç kaldığımı biliyorum. Kitap 2013 yılın da yayınlandı ve çok sevildi. Bence fazlasıyla geç kalmış olsam da blogum da yer vermek istedim. Ayrıca Elveda Haziran adlı romanına ait yazıma da buradan ulaşabilirsiniz.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

20 yorum

  1. Böğürtlen kışını bende geçen senenin sonlarında okumuştum.. Anlayacağın senin gibi geç kalanlardanım :) Bu arada yorumuna yürekten katılıyorum. Kitabı okurken gözyaşlarımı tutamamıştım. Okumayanlar var ise kesinlikle listelerine eklemelerini tavsiye ederim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir annenin başına daha kötü ne gelebilir ki. Ben de herkese okumasını tavsiye ediyorum. Yorumun için teşekkür ederim. :) Sevgiler.

      Sil
  2. Merak ettim... :) Çok görüyorum ama almadım...

    YanıtlaSil
  3. Sarah Jio romanlarından en sevdiğim Böğürtlen Kışı ...
    Tadı bambaşka hepsinden ...

    Güzel ve umut dolu günler

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel anlatmışsın canım ellerine sağlık. Çok gördüm bu kitabı ama nedense bir türlü ısınamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bende bu güne kadar bu sebeple okumadım ama okuduktan sonra pişman olmadım değil :)

      Sil
  5. Böğürtlen kışı benimde çok sevdiğim bir kitap oldu harikaydı :) Seninde güzel yazın için teşekkürler canım.Şimdi elveda haziran kitabı yorumuna ışınlanıcam :) O kitabı da merak ediyorum çok :)

    YanıtlaSil
  6. Beğenmene sevindim. Umarım elveda haziran da beğenirsin :)

    YanıtlaSil
  7. Bu yazarin ilk ve son okudugum romaniydi bu. Ilk baslarda cok yavan ve sikan bir konu vardi zorla ilerliyordu fakat kitabin sonlarina dogru güzellesiverdi ve beni de cok etkilemisti...

    YanıtlaSil
  8. Severek okumuştum paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. okumadım ama sempatim var. anneme alıp ben de okuyum diyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) al al. yazarın en sevilen kitaplarından biri biliyorsundur.

      Sil
  10. Ben de okumadım bu kitabı tavsiyeni göz önünde bulunduracağım teşekkürler Güneşim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Yorumun için ben teşekkür ederim. Umarım beğenirsin :)

      Sil
  11. Sarah jio hayranı olaraktan bu kitabınıda okudum. Ve muhteşem bir kitap :)

    YanıtlaSil

Facebook

Subscribe