Küçük Hırsız - Sena Yavuz - Kitap Yorumu

Salı, Ekim 20, 2015


YAZAR: Sena Yavuz

YAYINEVİ: Martı

SAYFA SAYISI:416

YAYIN YILI:2015

Azra babaannesiyle yaşayan genç bir kızdır. Annesi ölünce babası da Azrayı terk etmiştir. Uzun zamandır babaannesiyle yaşamaktadır. Babaannesi hastalanınca Azra hırsızlık yapmaya başlamış. Çalıştığı yerlerde ise çok uzun süre tutunamamışdır. Okulu bırakmak zorunda kalmış ve buda iş bulamamasında büyük bir etken olmuştur. Hırsızlık yapmanın kötü bir şey olduğunun farkında ve bu yüzden uzun süredir bunu yapmıyordur ama babaannesinin ilaçlarının bitmesi üzerine son bir kere daha yapmaya karar vermiş ancak cüzdanı çalmaya kalktığı kişinin hayatını tamamen değiştirecek kişi olduğunun farkında bile değildir.

Ekin ise Azranın zengin züppeleri diye adlandırdığı sınıfa girmektedir. Ekin psikoloji dersinden kalınca babasının ricasıyla hocasından proje ödevi alır. Projede ödevi ise bir insanın hayatını kalıcı olarak değiştirmektir. Azra'nın cüzdanını çalmaya kalkması ve yakalanmasıyla Ekin proje ödevini bulur.

Azra hayatı gerçekten zor biri. Bir çok zorlukla tek başına mücadele etmek zorunda kalmış ve pek başarılı olduğu da söylenemez. Azranın hayatını tamamen değiştirecek olan Ekin ise havalı bir tip gibi gözükse de aslında içinde fazla iyi biri.
Anıl ise kitabın başlarında bu hikayenin kötü karakteri diyebileceğiniz kadar kötü olsa da. Sonradan aslında içinde bambaşka duygular barındırdığını gösteriyor. Ancak en büyük düşmanının Ekin olması onun iyi tarafını fazlasıyla zorluyor.
Diğer karakterler ise Ecrin, Oğuz ve Ayaz. Bu üç karakterden en sevdiğim Ercin' di. Fazla farklı biri ve hayat dolu.
Kitabın konusundan sonra kendi düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. Hayranlıkla okuduğum kitapların her kelimesinin yazarların hayatlarının bir parçası olduğunu düşünmek bile beni gerçekten etkiliyor. Bu yüzden yazarlara çok saygı duyuyorum ve yaptıkları isin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Küçük Hırsızın yazarı Sena Yavuz'un da ilk kitabı olduğu, wattpad kitabı olması ve çok genç bir yazar olduğunu düşününce başarılı bir kitap ama bence yeterli değildi. Yani yazarı işin içine katmadan bir yorum yapmak gerekirse kalemi yeteri kadar güçlü değildi, kitapta duygular yetersizdi, ve kitabı okumaya başladığımda sonunu tahmin edebiliyordum, okuduğum her kitap da bir şeyler öğrenmeyi seviyorum ama Küçük Hırsız beni çok fazla düşündürmeden okuyup bitirdiğim bir kitaptı. Eğer benim gibi kitap okumayı çok seviyorsanız ve gününüzün çoğu kitap okuyarak geçiyorsa bence bu kitabı yeterli bulamayacaksınız. Bence kitabı yazarın yaşıtları veya o yaşa yakın olanlar daha çok sevecektir. Son söylediklerim için bana kızanlar olacaktır bu yüzden üzgünüm.

Bir önceki kitap yorumum olan Agafya Ertürk Akşun yorumuma buradan ulaşabiliriniz.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

8 yorum

  1. yazarlara saygı duymanız ne güzel! kanımca yazarlar da size saygı duyuyor. kendi payıma öyle.
    bir iki dizgi yanlışı var (örneğin: eyer (eğer) söylediklerin (söylediklerim) kitap'da (kitapta) ama önemli değil.
    ayrıca kızarsınız diye üstünde durmuyorum. umarım kızmıyorsunuz böyle dediğim için. saygımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksine yorumlarınız beni mutlu ediyor. Yazılarımı okumanız bile yeterli benim için. Yorumlarımı yazarken sadece içimden gelenleri yazıyorum ama yazım hatalarında dikkatsiz davranıyorum sanırım daha dikkatli olmam gerekir. Tekrar teşekür ederim.

      Sil
  2. selamlar blog keşif etkinliği sayesinde buldum blogunuzu. takipteyim ben de beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumların ve ilgin için teşekkür ederim. Blogunu takibe aldım :-)

      Sil
  3. ne kadar güzel bir blog olmuş. çok beğendim. bilhassa kitaplar hakkında fikriyat almak için bire bir olmuş.
    sena yavuz'un kitabını daha önce hiç okumamıştım, sanırım benim için ilk olacak. güzel bir anlatım ve yazı olmuş. oldukça beğendim ve kitabı da listeme ilave ettim. teşekkürler Ayşegül. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogum hakkında söylediklerin için teşekkür ederim. Umarım kitabı beğenirsin:-)

      Sil
  4. Bu kitabin ana fikri ne??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yukarı da gayet açıklayıcı bir yorum yapmışım :) Okudunuz mu? :):)

      Sil

Facebook

Subscribe